Marketingelmélet, marketingstratégia, feltörekvő országok, stratégiai marketingmenedzsment. Piacorientáció a felsőoktatásban és a nemzetközi versenyképesség. Országimázs és termékeredet hatása.
Készletgazdálkodás, logisztika, disztribúciós rendszerek. Marketingszervezet és információs rendszer.
Major research projects
1984 - 1986, Marketing Információs Rendszer
Form of participation: member of the research team
Moneylender: Magyar kereskedelmi Kamara
Further info about research: Témavezető: Molnár László
1992 - 1993, A marketing helyzete a kelet-közép európai régióban
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: ACE, EU
Further info about research: Közreműködő: Kolos Krisztina. A nemzetközi konzorcium vezetője, Graham Hooley, Aston University
1995 - 1997, A privatizáció és a külföldi tőkebefektetés hatása a marketingtevékenységre
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: ACE, EU
Further info about research: Közreműködő: Agárdi Irma, Kolos Krisztina. Nemzetközi konzorcium vezetője Graham Hooley
1999 - 2001, A marketing orientáció elméleti megalapozása a magyarországi marketinghelyzet alapján
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research: Közreműködő: Keszey Tamara, Sajtos László
2002 - 2003, Országimázs, - a sztereotípiák, a fogyasztói etnocentrizmus és az országeredet imázs
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research: Közreműködő: Malota Erzsébet
2009 - 2010, A magyar felsőoktatás nemzetköziesedésének a folyamata
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: Tempus Közalapítvány
Further info about research: Közreműködők:Hubert József, Malota Erzsébet, Nagy Gábor, Zsótér Boglárka
2010 - 2012, Nemzetközi piacorientáció a magyar felsőoktatásban
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0005
Further info about research: Közreműködő: Nagy Gábor
Membership in scientific or professional bodies/organizations
1985 - 1998, tag és az MLBKT képviselője a Végrehajó Bizottságban, leadership position (president, director etc) European Logistics Association (ELA), international
1995 - 2004, Nemzeti képviselő, Executive Committee tag, leadership position (president, director etc) European Marketing Academy (EMAC), international
1999 - 2006, Elnökhelyettes, titkár, leadership position (president, director etc)
MTA, Marketingtudományi Bizottság, national
Marketingelmélet, marketingstratégia, feltörekvő országok, stratégiai marketingmenedzsment. Piacorientáció a felsőoktatásban és a nemzetközi versenyképesség. Országimázs és termékeredet hatása.
Készletgazdálkodás, logisztika, disztribúciós rendszerek. Marketingszervezet és információs rendszer.
Major research projects
1984 - 1986,
Form of participation: member of the research team
Moneylender:
Further info about research:
1992 - 1993,
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research:
1995 - 1997,
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research:
1999 - 2001,
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research:
2002 - 2003,
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research:
2009 - 2010,
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research:
2010 - 2012,
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research:
Membership in scientific or professional bodies/organizations
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.