1978 - 1982, elbeszélő szövegek kognitív elemzése
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: Tömegkommunikációs Kutató
További információk a kutatásról: Médiában megjelenő szövegek kognitív elemzése. Az eredménye egy a TK-nál megjelent monográfia
1986 - 1992, A koherencia teremtése
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: MTA, OTKA
További információk a kutatásról: Empirikus vizsgálat arról, hogy ilyen kognitív mechanizmusok segítségével teremt a befogadó koherenciát egy e tekintetben "sérült" szövegben. Eredmény: megvédett kandidátusi értekezés
1976 - 1978, Szöveg és személyiség
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: nem volt
További információk a kutatásról: Az extraverzió/introverzió személyiségvonás és a szövegemlékezet kapcsolatára irányuló kísérleti kutatás. Eredmény: Magyar Pszichológiai Szemle cikk, és egyetemi doktori disszertáció
1992 - 1996, A tantermi hatalom kommunikációja
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: OTKA
További információk a kutatásról: Résztvevő megfigyelés és személyiségtesztek segítségével a hatalom kommunikációs és szociálpszichológiai megnyilvánulásainak vizsgálata. Eredmény: cikkek és monográfia
1996 - 2000, Meggyőző kommunikáció
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: OTKA
További információk a kutatásról: Politikai szövegek diskurzus elemzéses és szociolingvisztikai elemzése. Eredmény: cikkek, két kötetes tanulmánygyűjtemény a Szóbeli befolyásolásról
2000 - 2005, A közvéleménykutatás kvalitatív módszerei
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: piaci
További információk a kutatásról: A kutatás a fókuszcsoportos kutatási technika alapjainak feltárása és módszertani továbbfejlesztése. Eredmény: monográfia
2006 - 2009, Online kvalitatív kutatás
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: piaci
További információk a kutatásról: A hagyományos fókuszcsoportos módszertan adaptálása online környezetbe, az online, virtuális környezet szociálpszichológiai hatásai. Eredmény: Online fókuszcsoport szoftver kifejlesztése (2007-ben az év legjobb online szoftvere díj)
2009 - 2010, Azonnali üzenetek hatása a kogntiív működésre
Részvétel formája: kutatásvezető
Finanszírozó: T-Mobil
További információk a kutatásról: Az onlne mindig elérhetőségből, és az azonnali üzenetek folyamatos munkát megszakító hatásából eredeztethető kognitív következmények. Eredmény: tanulmány, konferencia előadás
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
1980 - , tag,
Magyar Pszichológiai Társaság, országos
1993 - 1998, elnökségi tag,
MPT Szociálpszichológia szekció, országos
2005 - , elnökségi tag,
Magyar Kommunikációtudományi Társaság, országos
2010 - , elnök,
Magyar Kommunikációtudományi Társaság, országos
2007 - , elnök,
ELME Magyar E-learning Egyesület, országos
1988 - , tag,
European Association of Social Psychology, nemzetközi
1998 - , tag,
International Association of Language and social Psychology, nemzetközi
1990 - , tag,
International Association of Empirical Aesthetics, nemzetközi
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.