1978 - 1982, elbeszélő szövegek kognitív elemzése
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: Tömegkommunikációs Kutató
Further info about research: Médiában megjelenő szövegek kognitív elemzése. Az eredménye egy a TK-nál megjelent monográfia
1986 - 1992, A koherencia teremtése
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: MTA, OTKA
Further info about research: Empirikus vizsgálat arról, hogy ilyen kognitív mechanizmusok segítségével teremt a befogadó koherenciát egy e tekintetben "sérült" szövegben. Eredmény: megvédett kandidátusi értekezés
1976 - 1978, Szöveg és személyiség
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: nem volt
Further info about research: Az extraverzió/introverzió személyiségvonás és a szövegemlékezet kapcsolatára irányuló kísérleti kutatás. Eredmény: Magyar Pszichológiai Szemle cikk, és egyetemi doktori disszertáció
1992 - 1996, A tantermi hatalom kommunikációja
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research: Résztvevő megfigyelés és személyiségtesztek segítségével a hatalom kommunikációs és szociálpszichológiai megnyilvánulásainak vizsgálata. Eredmény: cikkek és monográfia
1996 - 2000, Meggyőző kommunikáció
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research: Politikai szövegek diskurzus elemzéses és szociolingvisztikai elemzése. Eredmény: cikkek, két kötetes tanulmánygyűjtemény a Szóbeli befolyásolásról
2000 - 2005, A közvéleménykutatás kvalitatív módszerei
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: piaci
Further info about research: A kutatás a fókuszcsoportos kutatási technika alapjainak feltárása és módszertani továbbfejlesztése. Eredmény: monográfia
2006 - 2009, Online kvalitatív kutatás
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: piaci
Further info about research: A hagyományos fókuszcsoportos módszertan adaptálása online környezetbe, az online, virtuális környezet szociálpszichológiai hatásai. Eredmény: Online fókuszcsoport szoftver kifejlesztése (2007-ben az év legjobb online szoftvere díj)
2009 - 2010, Azonnali üzenetek hatása a kogntiív működésre
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: T-Mobil
Further info about research: Az onlne mindig elérhetőségből, és az azonnali üzenetek folyamatos munkát megszakító hatásából eredeztethető kognitív következmények. Eredmény: tanulmány, konferencia előadás
Membership in scientific or professional bodies/organizations
1980 - , tag,
Magyar Pszichológiai Társaság, national
1993 - 1998, elnökségi tag,
MPT Szociálpszichológia szekció, national
2005 - , elnökségi tag,
Magyar Kommunikációtudományi Társaság, national
2010 - , elnök,
Magyar Kommunikációtudományi Társaság, national
2007 - , elnök,
ELME Magyar E-learning Egyesület, national
1988 - , tag,
European Association of Social Psychology, international
1998 - , tag,
International Association of Language and social Psychology, international
1990 - , tag,
International Association of Empirical Aesthetics, international
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.