2008 - 2016
Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, intézetigazgató
1997 - 2016
a Budapesti Corvinus Egyetem Német Nyelvű Gazdálkodási Központ a Passaui Egyetemmel együttműködésben, Igazgató
1989 - 2009
Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék (jogelődje: Marketing Tanszék), egyetemi docens
1998 - 2000
ACNielsen Piackutató Kft., ügyfélkapcsolati és értékesítési igazgató
1993 - 1997
az Osztrák-Magyar Akció Alapítvány, ügyvezető igazgató
1988 - 1989
Társadalomtudományi intézet, kutató
1974 - 1988
Országos Tervhivatal, főelőadó
2003 - 2010
LHS Consulting Kft. , kutatási igazgató
2016 - 2021
Budapesti Corvinus Egxetem, Marketing és Média Intézet, egyetemi tanár
2014 - 2021
Magyarországi IMP Kutatóközpont (hIMP) a Marketing és Média Intézetben, központvezető és tag
2021 -
Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet, Professor Emerita
Public activities in the university (memberships in university bodies)
2008 - 2016
intézetigazgató
1997 - 2016
igazgató, Német Nyelvű Gazdálkodástudományi Képzési Központ
2004 - 2016
Kari Tanács tag
2010 - 2016
Kari Kreditátviteli Bizottság tag
2013 - 2016
Kari Nemzetközi Kreditátviteli Bizottság tag
2013 - 2016
Kari Nemzetközi Bizottság tag
2010 - 2018
Gazdálkodástudományi Doktori Iskola Tanács tag
2013 - 2018
Gazdálkodástudományi Doktori Iskola Tanács törzstag
Membership in board of supervision and directors
1993 - 2014
, elnökhelyettes, képviselő
2016 - 2018
, elnök
Important study tours, delegacies
1994, 3 hónap
Harvard Business School, Boston
1991, folyamatos
Universität Passau
1992, 2 hét
Universität Hamburg
1989, 3 hónap
IIASA (International Institute for Applied Systems Analysis), Laxenburg, Austria
1987, 2 hét
Forschungsinstitut der Friedrich Ebert Stiftung, Bonn
1988, 2 hét
Forschungsinstitut der Friedrich Ebert Stiftung, Bonn
1982, 1 hónap
Wiener Institut für Internationale Wirtschaftsvergleiche (WIIW)
Awards, titles, honors
2003, Egyetemért Emlékérem
BKÁE
2014, díszdoktori cím (Dr. rer. pol. h.c.)
Passaui Egyetem
Marketingkutatás, Marketingkutatás és piacelemzés, A marketingkutatás kvantitatív módszerei, Egészségügyi marketing, Marktforschung, Marketing Management und Forschung
organization science
egészségügyi marketing, gyógyszermarketing, betegelégedettség mérés, hibrid vásárlói magatartás, marketingkutatás kvantitatív módszertana, értékkoncepciók a B2B marketingben,
A gazdasági fejlődés tényezőinek vizsgálata matematikai-statisztikai módszerekkelA gazdaság innovációs-adaptációs képessége és a piaci hatások
Major research projects
1996 - 1998, Das hybride Kaufverhalten: vergleichende Forschung in Ungarn und Deutschland
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: ACE
Further info about research: A Passaui Egyetemen Prof. Helmut Schmalennel közös kutatás
2001 - 2002, A vállalatok és és intézmények sikerességének mérése fogyasztói elégedettségi vizsgálatokkal
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research:
2005 - 2008, Az üzleti kapcsolatok értékének integrált elméleti modellje
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research:
2013 - 2015, A fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modelljének hatása a gazdasági teljesítményre
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research: A kutatás fő céljai: • az online fogyasztói elégedettség, lojalitás és ügyfélérték dimenzióinak és a köztük levő hatások részletes elemzése és integrált modellbe foglalása• az elégedettség, lojalitás, ügyfélérték hatásának, a gazdasági teljesítményre, valamint az e-kereskedelemmel (is) foglalkozó vállalkozás versenyképes működésére gyakorolt hatásának vizsgálata• Az online piacokra és azok sajátosságaira vonatkozó nemzetközi kutatási eredmények (különös tekintettel a mérési skálákra és a fogyasztói szegmensekre) adaptálása a magyar környezetre• további célunk, hogy a projektünk elvégzésével újabb kutatási irányvonalakat nevezzünk meg, mely a fogyasztói oldalt vizsgálva jelöli meg a gazdasági fejlődés lehetséges irányait.
2012 - 2014, CLYMBOL: Role of health-related symbols and claims in consumer behaviour
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: FP7 THEME [KBBE.2012.2.1-01]
Further info about research: A projekt vezetője: European Food Information Council (EUFIC), résztvevő 14 európai egyetem és intézmény. A projektről és a résztvevőkről bővebb információ a www.clymbol.eu honlapon található. A projekt kezdete: 2012. szeptember 1. Időtartama: 48 hónap
2010 - 2014, A páciensek adherenciájának, a befolyásoló tényezőknek és a páciensek magatartásának vizsgálata
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research: A kutatások az ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence) keretében történnek. Mivel Magyarország adatai gyengék a páciens adherenciára vonatkozóan, így a témának mind az elméleti, mind a gyakorlati relevanciája jelentős.
Membership in scientific or professional bodies/organizations
2005 - 2009, titkár, leadership position (president, director etc)
MTA IX. Osztály Marketingtudományi Bizottság, national
2009 - 2014, titkár, leadership position (president, director etc)
MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottság, national
2010 - 2016, elnökségi tag, alelnök, leadership position (president, director etc)
ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence), international
Board memberships and positions
2010 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, editor-in-chief, member of the editorial team
Foreign language
2010 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, editor-in-chief, member of the editorial team
Foreign language
2013 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, editor-in-chief, member of the editorial team
Hungarian language
2010 - 2016, főszerkesztő, editor-in-chief, member of the editorial team
Expert consultancy activities
1998 - 2018
Magyar Marketing Szövetség szakértője, marketing tanácsadás
2008 - 2016
Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, head of institute
1997 - 2016
Corvinus University of Budapest, German Teaching Program in Business Administration in cooperation with the University of Passau, director
1989 - 2009
Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, Department of Marketing Research and Consumer Behaviour, associate professor
1998 - 2000
ACNielsen Market Research Ltd., client service and sales director
1993 - 1997
Research Foundation of Austria and Hungary, managing director
1988 - 1989
Institute of Social Sciences, researcher
1974 - 1988
National Planning Office, member of staff
2003 - 2010
LHS Consulting Ltd., research director
2016 - 2021
Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, Professor
2014 - 2021
Hungarian IMP Research Centre (hIMP) in the Institute of Marketing and Media, member and head of the research center
2021 -
Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing, Professor Emerita
Public activities in the university (memberships in university bodies)
2008 - 2016
head of institute
1997 - 2016
director, German Education Program in Business Administration
2004 - 2016
member of the Faculty Council of the Faculty of Business Administration
2010 - 2016
member of the Committee of Credit Accreditation of the Faculty of Business Administration
2013 - 2016
member of the Committee of International Credit-accreditation of the Faculty of Business Administration
2013 - 2016
member of the Committee of International Affairs of the Faculty of Business Administration
2010 - 2018
member of the Doctoral Committee of the Faculty of Business Administration
2013 - 2018
special member of the Doctoral Committee of the Faculty of Business Administration
Membership in board of supervision and directors
1993 - 2014
, vice president, representative
2016 - 2018
, president
Important study tours, delegacies
1994, 3 months
Harvard Business School, Boston
1991, persistent
University of Passau
1992, 2 weeks
University of Hamburg
1989, 3 months
IIASA (International Institute for Applied Systems Analysis), Laxenburg, Austria
1987, 2 weeks
Research Institute of Friedrich Ebert Foundation, Bonn
1988, 2 weeks
Research Institute of Friedrich Ebert Foundation, Bonn
1982, 1 month
Vienna Institute of International Economic Comparison (WIIW)
Awards, titles, honors
2003, pro University award
University of Economic Sciences
2014, honorary doctor (Dr. rer. pol. h.c.)
University of Passau
Marketing research, Quantitative methods of marketing research, Health care marketing, Marktforschung, Marketing Management und Forschung
organization science
health care marketing, pharmaceutical marketing, methods of measurement of patient satisfaction, hybrid consumer behaviour, quantitative methods ig Marketing research, B2B marketing
Investigation of influencing factors of economic developmentThe innovation and adaptation capability of economy and the influence of market
Major research projects
1996 - 1998, Hybrid buying behaviour, comparison of Germany and Hungary
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: ACE
Further info about research: joint research with the University of Passau, with Prof. Dr. Helmut Schmalen
2001 - 2002, The measurement of company and institution success with satisfaction of consumers
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA (National Hungarian Research Fund)
Further info about research:
2005 - 2008, The integrated theoretical model of business relationships
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research:
2013 - 2015, The Impact of the Integrated Model of Consumer Satisfaction, Loyalty and Value on the Economic Outcome
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: OTKA
Further info about research:
2012 - 2014, LYMBOL: Role of health-related symbols and claims in consumer behaviour
Form of participation: leader of the research team
Moneylender: FP7 THEME [KBBE.2012.2.1-01]
Further info about research: www.clymbol.eu
2010 - 2014, Research on patient adherence, on influencing factors and the analysis of patients' behaviour
Form of participation: leader of the research team
Moneylender:
Further info about research: www.espacomp.eu
Membership in scientific or professional bodies/organizations
2005 - 2009, secretary, leadership position (president, director etc)
Marketing Commission of the 9th Department of the Hungarian Academy of Sciences, national
2009 - 2014, secretary, leadership position (president, director etc)
Marketing Subcommission of the Commission of Business Administration of the 9th Department of the Hungarian Academy of Sciences, national
Building: Central Building - Fővám tér 8.
Room number: 359
Extension: 5252, 5039
Main line: +36-1-482-5252, +36-1-482-5039
Fax: +36-1-482-5236
Internal fax: 5236
Building: Central building - Fővám tér 8.
Room number: 359
Extension: 5150, 5059
Main line: +36-1-482-5150, +36-1-482-5059
Fax: +36-1-482-5059
Internal fax: 5059
judit.simon@uni-corvinus.hu
Tuesday 1-3 p.m.
Copied to clipboard
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.