Back to news17/09/2024
Smart hotels, destination branding, castle tourism – Tourism Bulletin 24/3 is published
In the latest issue of the magazine, articles in English have been added in the spirit of internationalisation.

A brief insight into the content of the journal:
Foreword:
- Melinda Jászberényi – András Munkácsy: Guest editorial foreword for the thematic issue of the Tourism Bulletin “Travel in Science – 2024”
The journal articles published in the current issue:
- Kökény Levente: Az intelligens szálloda: Az MI és a szállodaipar közötti együttműködés kihívásai és lehetőségei [The smart hotel: Challenges and opportunities for collaboration relating to AI and the hotel industry]
- Balázs Fekete – Kitti Boros: Travel through dynamic landscapes: Exploring key factors in developing visual identities for destination brands [Utazás dinamikus tájakon: Kulcstényezők a desztinációs márkák vizuális identitásának fejlesztésében]
Workshop papers published in the current issue:
- Natália Oszkó-Jakab: Online solutions and sustainability in festival tourism [Online megoldások és fenntarthatóság a fesztiválturizmusban]
- Wirth Gábor – Köbli Ádám: A Balaton vár- és kastélyturizmusának helyzete és fejlesztési lehetőségei [The current situation and development opportunities of castle and palace tourism around Lake Balaton]
- Raffai Eliza – Happ Éva: A telepített idegenvezetők marketingtevékenysége [The marketing activity of tour representatives]
- Tőzsér Anett: A budapesti világörökségi helyszínek fenntartható turisztikai hasznosítása [Utilizing Budapest’s World Heritage Sites as sustainable tourism locations]
The full issue is available on the Corvinus Mobility and Tourism Centre website.