Távoktatás
A távoktatásról szóló anyagokat a funkciók bővülésével folyamatosan frissítjük. Ezen a helyen a felhasználói segédanyagokat találja. A segédanyagok folyamatosan fejlődnek, tapasztalataink és visszajelzéseik alapján. Amennyiben kérdése, észrevétele van, kérjük email-ben jelezze az IThelpdesk@uni-corvinus.hu címen.
Általános Microsoft Office 365/Teams
Általános ismeretek a távmunkához
- VPN
- Levelezés webes kliensen keresztül
- 2.1. Outlook
- Office365 alkalmazások (Word, Excel, PowerPoint, Teams, Forms)
- Telefon
- Vezetékes telefon (főépület)
- Vezetékes telefon (Sóház, C épület)
- Utólagos telefon átirányítási kérés
- Mobilflotta
- Otthoni gépre telepíthető szoftverek
Egyetemi belső hálózatról elérhető védett tartalmak elérése távolról
- Közös tárak elérése
- T: meghajtó elérése otthonról
Office 365 szoftverkörnyezet
- Hogyan tud bejelentkezni?
- Bejelentkezés az Office 365 felhős szolgáltatásába
- Office 365 program telepítve van-e a gépére
- Fájlművelet – OneDrive
- Fájlműveletek a weben és a telepített programban
- Fájlok szinkronizálása
- Kommunikáció és közös munka támogatása – TEAMS
- Menüpontok ismertetése
- Mire tudja használni?
- Személyes beszélgetés egy vagy több emberrel
- Előre definiált csoportok
- Fájlmegosztás, közös munka
- Hívás és videóhívás
- Néhány hasznos jótanács
Microsoft Teams
- Mi a Microsoft Teams?
- Mi kell hozzá?
- Hogyan/hol érem el?
- Klienstípusok – Webes böngésző
- Klienstípusok – Asztali alkalmazás
- Klienstípusok – Mobil alkalmazások
- Hogyan telepítsem a Teams-t?
- Milyen fájlokat lehet megosztani Teams-en keresztül?
- Hogyan tudok fájlokat megosztani az egész kurzus hallgatóival?
2.1. Fájlmegosztás áthúzással
2.2. Fájlmegosztás csatolással
2.2.1. Legutóbbiak
2.2.2. Csoportok és csatornák
2.2.3. OneDrive
2.2.4. Feltöltés a saját számítógépemről - Hogyan tudok megosztani fájlt csak egy hallgatóval?
3.1. Fájl küldése
3.2. Fájl megosztása - Milyen fájlműveleteket tudok végezni a Teams alkalmazáson keresztül a csoportokon belül?
4.1. Megnyitás
4.2. Hivatkozás másolása
4.3. Átalakítás lappá
4.4. Megnyitás ebben: SharePoint - Tudjuk közösen szerkeszteni a megosztott fájlokat?
5.1. Kurzusok hallgatóval megosztott fájlok esetén
5.1.1. Teams keretein belül
5.1.2. Megnyitás a Wordben
5.2. Személyesen megosztott fájlok esetén
5.2.1. Szerkesztés: Teams
5.2.2. Megnyitás böngészőben
5.2.3. Megnyitás az asztali appban - Miről kapnak értesítés a hallgatóim és hogyan?
- Tudok mappákat csinálni és oda elhelyezni fájlokat?
- Hol vannak a fájlok valójában?
8.1. Csoportok esetén
Hallgatóknak
A távoktatási infrastruktúra kialakítása folyamatban van. Ezen a helyen a felhasználói segédanyagokat találod. A segédanyag folyamatosan fejlődnek, tapasztalataink és visszajelzéseitek alapján. Amennyiben kérdésed. észrevételed van, kérjük emailben jelezd az ithelpdesk(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre. Kérünk látogass vissza, a dokumentumok verziószámából láthatod, mely területeken jelentek meg új információk!
- Mi a Microsoft Teams?
1.1. Mi kell hozzá?
1.1.1. Windows 7/Vista/XP számítógépem van, megy rajta a Teams?
1.1.2. Kell hozzá VPN is?
1.2. Hogyan/hol érem el?
1.2.1. Klienstípusok – Asztali alkalmazás
1.2.2. Klienstípusok – Webes böngésző
1.1.1. Klienstípusok – mobil app
1.2. Hogyan telepítsem a Teams-t a gépemre? - Használnám a Teams alkalmazást, de mit tudok csinálni ezen keresztül?
2.1. Beléptem a Teams-be, mit látok?
2.1.1. Van olyan kurzusom, amit nem érek el, nem látom a listában. Mit tegyek?
2.1.2. Más csoportokat létrehozhatok?
2.1.3. Megnyitottam a csoportot, mit tudok itt csinálni? - Videóhívásokról általában
3.1. Mikrofon és kamera
3.2. Képernyőmegosztás
3.3. Chat videóhívás közben
3.4. Videóhívás előre tervezetten - Rögzíthető az előadás?
- Személyes kapcsolatfelvétel
Oktatóknak
- A távoktatásról szóló anyagokat a funkciók bővülésével folyamatosan frissítjük. Ezen a helyen a felhasználói segédanyagokat találja. A segédanyagok folyamatosan fejlődnek, tapasztalataink és visszajelzéseik alapján.
- Amennyiben kérdése, észrevétele van, kérjük email-ben jelezze az ithelpdesk(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre.
Kérjük látogasson vissza, a dokumentumok verziószámából láthatja, mely területeken jelentek meg új információk! - Előre rögzített előadásokról információt és támogatást ebben a Teams csoportban talál
Kurzusok aktiválása
A kurzusok alapértelmezetten inaktívan (Microsoft Classroom Mandatory) jönnek létre – ez azt jelenti, hogy csak az oktatók látják önálló Teams csoportként a kurzusaikat, a hallgatók csak abban az esetben, ha az oktató aktiválja azt.
Teams videórögzítési lehetőségek
- Februártól újra megváltozott a felvételek tárolási és kezelési lehetősége a Teams-ben. 2020. augusztusban volt az utolsó változás, amikor a felvételek már nem kerültek automatikusan a Stream felületre, ahol jogosultságot lehetett állítani. Helyette a beszélgetésfolyamba került, ahonnan bárki le tudta tölteni 20 napig.
- A fájlok most már a OneDrive-ra vagy a SharePoint-ra kerülnek mentésre. Így utólag azok törölhetőek, a megosztási jogosultságok szerkeszthetővé váltak és nincs időkorlát a letöltésükre.
Egyszerű előadásszervezés
1. Mikor használjam az egyszerű előadásszervezést?
2. Honnan tudják a hallgatóim, hogy mikor lesz az előadás?
2.1. Egyszerű üzenet indítása a csoportnak
2.2. Tudok formázott üzenetet is küldeni?
3. Hogyan tudom felhívni a hallgatók figyelmét az előadásra?
4. Hogyan tudom az órát indítani?
5. Miben más az előadás és konzultáció a Teams esetén?
5.1. Hogy tudok én vagy a hallgatóim ehhez csatlakozni?
5.2. Mikor tudnak a hallgatók ehhez csatlakozni?
6. Hogyan tudom az órát, konzultációt, értekezletet rögzíteni?
Egyszerű konzultációszervezés
1. Bevezetés
2. Formátum
3. Legyen fontos
4. Megjelölés
Központi segítséggel ütemezett előadássorozat
1. Mikor lehet szükségem a központilag üzemeltetett előadássorozatra?
2. Mit kell tennem, ha ilyen ütemezést szeretnék?
2.1. Milyen információkat kell elküldenem az ütemezéshez?
3. Miért kényelmes az ütemezés használata?
3.1. Ez azt jelenti, hogy én is felvehetek Teams eseményeket a naptáramba?
3.2. Van lehetőségem Office 365 levelező és naptár (Outlook) igénylésére?
Élő előadás 100-150 fő felett
Az ilyen jellegű kérések ütemezéséhez és megfelelő megszervezéséhez kérjük, egy héttel korábban jelezzék igényüket.
Lehetősége van választani a nézők részvételi módja között.
- Megtartható csak az egyetem hallgatói és dolgozói számára, ekkor a rendszer bejelentkezést követel meg, előadásokhoz javasoljuk.
- Vagy nyilvános eseményt tud tartani, amikor senkinek sem kell bejelentkeznie, rendezvényekhez javasoljuk.
1. Mikor lehet szükségem 100 fő feletti élő adásra?
1.1. Bárki számára elérhető ez a lehetőség?
1.2. Milyen előkészületeket szükséges ehhez tennem?
1.3. Kinek kell jeleznem ezen igényemet?
2. Mi a különbség a csoportosan indított videóhívás és az élő közvetés között?
3. Mik az élő adás keretei?
3.1. Hány hallgató tudja egyidőben nézni az előadást?
3.2. Hogy tudok élő közvetítést tartani?
3.3. Lehet több előadója egy előadásnak?
3.4. Egy ember képes önmagában egy ilyen előadást megtartani?
3.5. Előnyösebb, ha van segítségem az előadás megtartásában?
4. Hogyan tudok prezentációt bemutatni?
5. Hogy csatlakoznak a hallgatók az előadáshoz?
5.1. Honnan értesülnek a hallgatók az előadásról és annak elérhetőségéről?
6. Készül felvétel az előadásról?
6.1. Ki tudja letölteni az előadásról készült viedót?
7. Hozzászólhatnak a hallgatók az előadáshoz?
7.1. Én látni fogom a hallgatókat?
7.2. Van módom fellépni a nemkívánat hallgatói hozzászólásokkal szemben?
8. Meg tudom nézni ki volt jelen az előadáson?
Technikai leírás a 100-150 fő feletti élő előadások szervezéséhez
1. Mikor érdemes ezt az előadási módot igényelni?
1.1. Hogy igényelhetem ezt a szolgáltatást?
1.2. Hogy értesülök, hogy beütemezésre került az előadásom?
1.3. Honnan tudják a hallgatók, hova csatlakozzanak?
1.4. Hogyan tudom indítani az órát?
2. Milyen részei vannak az élő közvetítés felületének?
2.1. Időkijelzés és vezérlés
2.2. Adás képei
2.3. Előadók
3. Hogyan tudom elindítani az adást?
4. Hogyan tudok tartalmat megosztani (prezentáció, program)?
4.1. Meg tudom úgy osztani a tartalmat, hogy az előadó is látszódjon?
5. Mire használhatom a bal felső sarokban lévő vezérlőikonokat?
6. Hogy tudnak a hallgatók kérdezni az előadáson?
6.1. Láthatom, hogy ki van jelen az előadáson?
7. Hogy tudnak az előadók egymással kommunikálni, hogy ne hallják őket?
8. Hol tudom ellenőrizni az előadáshoz szüksége eszközeimet?
9. Hogy tudom az előadást befejezni?
Microsoft Stream
1. Mire használható a Stream?
2. Hol érem el a Stream-et?
3. Miért jobb nekem a Stream, mint a YouTube?
4. Hol tudok videókat feltölteni?
4.1. Hogy működik a videó feltöltése?
4.2. A videó részletei
4.2.1. Videó neve
4.2.2. Leírás
4.2.3. Nyelv
4.3. Engedélyek
5. Itt találom meg a Teamsben rögzített anyagokat is?
6. Hogyan tudom utólag szerkeszteni a videó adatait, beállításait és a
jogosultságot?
7. Hogyan kapcsolódik össze a Teams és a Stream?
8. Van lehetőség a videók szerkesztésére?
8.1. A videó vágása
9. Honnan tudom hányan nézték meg a videót?
10. Meg tudom nézni, ki nézte meg a videót?
11. Hogyan működik az automatikus feliratozás?
12. Milyen formátumú fájlokat lehet feltölteni?
13. PowerPoint-ból hogyan tudok Stream videót készíteni?