Ugrás a fő tartalomra

“Bizalom” műhelykonferencia

Műhelykonferencia a BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja, az Educatio ® című folyóirat és a Magyar Szociológiai Társaság Oktatásszociológiai Szakosztályának rendezésében


Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Központi Könyvtár akvárium terme

Időpont: 2018. október 25. (csütörtök), 10.00-16.30

Társrendező: Educatio (R) folyóirat és a Magyar Szociológiai Társaság Oktatásszociológiai Szakosztálya 

A konferencia apropója

Másfél évtizedes szokásunk, hogy az MSZT oktatásszociológiai szakosztály (http://oktatas.uni.hu) évi 6-7 konferenciájából négyet egy-egy Educatio® szám köré rendezünk. Több ízben működött ebben együtt a BCE NFKK és az MSZT OSZ.

Most “Bizalom” címmel tartunk konferenciát, amelynek előadóit a számot tematikusan kézben tartó Kováts Gergely és Fehérvári Anikó főszerkesztő már korábban tanulmány-szerzőnek kért fel. Az elhangzó előadás lehet

  • az Educatio®-ba írt tanulmány összefoglalója, vagy
  • az Educatio®-ba írt tanulmány valamely izgalmas részletének kifejtése, vagy
  • az Educatio®-ba írt tanulmány kapcsán a legfontosabb dilemmákat megvilágító, olyan vitaindító, amely (mármint a vita) a végső szöveg elkészítésében is segíti a szerzőt, vagy
  • az Educatio®-ba írt tanulmány témájához kapcsolódó, de abból végülis kimaradt/kimaradó elem.

A konferencia témája

A bizalom központi szerepet tölt be a társadalmi cselekvők együttműködésében vagy annak hiányában. Az egyes társadalmakban vagy szervezetekben uralkodó bizalom szintjének különbözősége magyarázatul szolgálhat arra, hogy egy-egy policy-gyakorlat vagy menedzsment eszköz miért bizonyul működőképesnek egyes közegekben és miért eredményez kudarcot máshol. 

A bizalom azonban nem csak feltétele az együttműködésnek, hanem eredménye is. A bizalom így önmaga újratermelődésének lehet segítője. Ám míg a bizalom bizalmat szül, addig a bizalmatlanság bizalmatlanságot. Megtörhető-e a bizalmatlanság ördögi köre? A bizalom kérdése különösen fontos a posztszocialista régióban, amelyet nagyfokú bizalmatlanság jellemez. 

Vajon milyen hatással van a bizalom szintje az oktatáspolitika alakulására és az oktatási intézmények működésére? Az oktatáspolitikának van-e hatása és felelőssége a társadalmi bizalom alakulásában? Építhető-e bizalom társadalmi, ágazati és szervezeti szinten?

A meghívó és a program ide kattintva tölthető le:

Felkért előadók és előadások

Fábri György (ELTE): A tudás társadalmi percepciója és változásainak hatása az egyetemre

Az előadások írott formában az Educatio című folyóirat 2018/4-es számában jelennek meg.

Vágólapra másolva
X
×