Kutatás
RM Framework Horizon Europe
RM Framework (a Horizont Európa programból és az NKFI Alapból megvalósuló projekt)
Az RM FRAMEWORK projekt célja, hogy támogassa egy európai kutatásmenedzser képzési rendszer kialakítását, fokozza a képzések közötti átjárhatóságot és az Európai Kutatási Térségen (ERA) belül fejlessze a kutatásmenedzsmentet. A keretrendszer célja, hogy a politikai döntéshozók, a képzési és networking szolgáltatók számára iránymutatást nyújtson a kutatásmenedzserek egységesített szakmai képzési programokon keresztül történő fejlesztéséhez. Azáltal, hogy a projekt nemcsak közös keretet kínál, hanem egyidejűleg rugalmas megközelítést is alkalmaz, Európa-szerte elismeri a helyi és nemzeti különbségeket, és olyan képzések, valamint akkreditációs rendszer kidolgozását célozza, amely hozzájárul a kutatásmenedzser karrier fenntarthatóvá tételéhez, valamint a kutatásmenedzserek által végzett munka minőségének és láthatóságának javításához.
A kezdeményezésben tíz ország (Belgium, Csehország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország és Franciaország) 16 szervezete vesz részt, amelyeket az európai és nemzeti kutatásmenedzser-szervezetek kiterjedt hálózata támogat. A koordinációt az EARMA, az Európai Kutatásmenedzserek és Adminisztrátorok Szövetsége látja el.
A Budapesti Corvinus Egyetem három (alap-, mester- és posztgraduális) szinten folyó, kutatásmenedzsment tárgyú képzéseinek a projektben kialakított keretrendszerhez igazításával és tesztelésével, valamint az akkreditációs rendszer kidolgozásához való hozzájárulással vesz részt a 2025. február 1-én induló, kétéves futamidejű projektben. A megvalósítást a Globális Tanulmányok Intézete, a Vállalkozás és Innováció Intézet, az Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ és a Pályázati és Projekt Központ munkatársai támogatják.
Projekthonlap: (később lesz elérhető)
Az 2020-2.1.1-ED-2024-00345 számú projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a 2020-2.1.1-ED pályázati program finanszírozásában valósult meg.
Tükrözött osztályterem
A felsőoktatási módszertani megújulás első lépése, a „tükrözött osztályterem” pilot programjának bemutatása. A felsőoktatásnak napjainkban számtalan kihívással kell szembe néznie: Pl. tömegesedés, a hallgatók differenciálódása, magas lemorzsolódási arány, a tanulmányi időtartam elhúzódása, az egyetemet végzettek kompetenciái és a munkaerő piaci igények közötti ellentmondások növekedése, a potenciális hallgatók egyre nagyobb arányú elvándorlása, stb. Az egyetemeknek mindezekre reagálniuk kell, amennyiben meg akarják őrizni versenyképességüket. A nemzetközi trendek azt mutatják, hogy csakis a módszertani megújulás jelenthet megoldást a felvázolt problémákra, kihívásokra.
Kutatási beszámoló
A fejlesztésben részt vett munkatársak
C épület, 505.2
Telefon: +36 1 482 7491 • Mellék: 7491
C épület, 506
Telefon: +36 1 482 7493 • Mellék: 7493
C épület, 506
Telefon: +36 1 482 7493 • Mellék: 7493
C épület, 505.2, 504
Telefon: +36 1 482 7495 • Mellék: 7495
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése / TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
Célunk olyan fejlesztések megvalósítása, melyek a szakmai tanárképzés átfogó megújulást eredményezik olyan módon, hogy az megfeleljen a tudásalapú gazdaság kihívásainak. Kiemelt célkitűzés a felsőoktatás és köznevelés egységes koherens rendszerébe illeszkedő pedagógusképzés megvalósítása, valamint az OKJ és a NAT tartalmaihoz való kapcsolódás kialakítása egy IKT-ra alapozott módszertani fejlesztéssel, mellyel mind a digitális társadalom elvárásaihoz, mind a munkaerő-piaci elvárásokhoz igyekszünk alkalmazkodni.
Kutatási beszámoló
A Budapesti Corvinus Egyetem intézményi fejlesztései a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében / EFOP-3.4.3-16-2016-00006
Projekt szakmai vezetője
C épület, 506
Telefon: +36 1 482 7493 • Mellék: 7493